Best Selling RPGs - Available Now @ DriveThruRPG.com

Trollstrolch

Einklappen

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Player Characters in Positions of Power in Your Campaign World| Game Master Tips

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

    [Talk] Player Characters in Positions of Power in Your Campaign World| Game Master Tips

    Dieses Thema dürfte wohl Systemüpbergreifend relevant seit,
    will man Spielercharaktere in Machtpositionen in der Spielwelt haben, falls ja - wie?

    Nerdarchy
    Player Characters in Positions of Power in Your Campaign World| Game Master Tips



    Veröffentlicht am 21.05.2015
    Player Characters in Positions of Power in Your Campaign World| Game Master Tips
    Today we explore what happens as your player characters gain influence your campaign setting
    and how to handle it as the dungeon master.

    This can drastically change the nature of the kind adventures you write and plan as the game master.
    Your adventuring party may end up with resources beyond what they might normally have access to.
    Specifically we'll be looking at a fantasy setting like Greyhawk, Forgotten Realms,
    or perhaps a home brew campaign world of your own creation.
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

    #2
    Nerdarchy
    Players as a Political and Military Power in a D&D Game| GM 911



    Veröffentlicht am 08.01.2016

    DM wants some suggestions of what to do with his players.
    They want to set up a base of operations in the campaign setting world.
    These gamers want to set up shop on the corpse of a city that was leveled during the game.
    The players decided to rebuild instead of heading to one of the near towns to the game masters surprise.
    As gamers are want to do, but this does offer up plenty of opportunities for role-playing.
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

    Kommentar


      #3
      Nerdarchy
      D&D Politics- Player Characters Running For Mayor| GM 911



      Veröffentlicht am 19.02.2016

      This very scenario this DM is asking for help with is something we dealt with awhile back in our D&D 5E campaign of Gryphongaff.
      One of our players character decided to run for mayor of our fantasy town.
      The DM Ted even ran a election style session where we had the ability to help with the campaign.
      "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
      Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

      Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
      solange wir nicht die Geduld aufbringen,
      einander zuzuhören...

      Art van Rheyn

      Kommentar

      Lädt...
      X