Best Selling RPGs - Available Now @ DriveThruRPG.com

Trollstrolch

Einklappen

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Wenn sich die Gruppe im Rollenspiel trennt

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

    [Talk] Wenn sich die Gruppe im Rollenspiel trennt

    Wenn sich die Gruppe teilt, kann man die Charaktere viel besser einzeln erledigen - selten eine gute Idee,
    so als Spieler...

    split party.jpg


    DawnforgedCast
    Epic Encounters - Cut Off and Alone



    Veröffentlicht am 29.09.2015
    The theme of this epic encounter is that one person, an important NPC or even a party member,
    is cut off from the rest of the group by some sort of significant barrier...and an enemy is rapidly bearing down on them!
    The party must deal with this separation, the barrier in-between which could range from a river to a spiked pit to surging lava,
    and the relentless foes before the ally is defeated or the enemy makes off with an important item.
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

    #2
    Nerdarchy
    Tips for Splitting up the Adventuring Party| Game Master Tips



    Veröffentlicht am 13.01.2016

    Today we are talking about something that many game masters and players alike feel is a big no no.
    We explore the those times when it is necessary to split the adventuring party in a tabletop role-playing game.
    It's a common trope in other media so it only makes sense we would do it in our games as well.
    Sometimes it just makes sense to the story eve3n if it doesn't make gaming sense.
    Splitting the party creates problems for the players and the dungeon master at the gaming table more so than the characters in the game.
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

    Kommentar


      #3
      DawnforgedCast
      (DM Tips) Running Two Groups in One Session



      Am 19.12.2017 veröffentlicht
      I recently ran a dual session, two separate groups at the same time, each working towards a common objective. It was tough!
      However, I did have a few tricks and strategies that helped it go more smoothly. In this video I share them with you!

      The Avengers of Argus Summary:
      https://dawnforgedcast.myshopify.com/...

      Happy gaming!
      "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
      Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

      Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
      solange wir nicht die Geduld aufbringen,
      einander zuzuhören...

      Art van Rheyn

      Kommentar

      Lädt...
      X