Seite 1 von 3 123 LetzteLetzte
Ergebnis 1 bis 10 von 27

Thema: Portal zu Eberron

  1. #1
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5

    Exclamation Portal zu Eberron

    Hier möchte ich später mal eine Einführung nebst Wegweisern zu allerlei Lesenswertem zusammen stellen,
    noch habe ich aber keine Inhalte, das bleibt ein ToDo Projekt.

    [D&D 5E Eberron]Unearthed Arcana und was es bislang sonst so gibt (wenig)
    (wobei Keith Baker selber sehr viel zum Setting bloggt und es mittlerweile auch tolle Projekte und Streams gibt, Maze Arcana beispielsweise hat eine sehr schöne Spielrunde auf Eberron und eberron5e.com bietet interessante Hausregeln an).

    Außerdem gibt es den Artificer und den Mystic (aka Psion) zwischenzeitlich in der DMsGuild als kostenfreien Download, die Klassen werden also weiter entwickelt,
    so wirklich prall mag das alles noch nicht sein, aber es wird viel getestet.

    D&D 5E OGL
    (das gemeinfreie Material zum Download - Großes pdf, trotzdem längst nicht alles)

    Ich stelle hier aber schon mal eine kleine Linksammlung rein, um mir dann die spätere Arbeit zu erleichtern.
    Letztlich wird das im Wesentlichen auf meine privaten Auslegungen der Spielwelt hinaus laufen voller Hausregeln und Interpretationen,
    die so nicht unbedingt in den Regelbüchern stehen - ich mag da auch bisserl Freiheiten haben und alles gibt es ohnehin nicht passig
    (die Originalbücher könnt und solltet ihr euch selber kaufen, die Inhalte sind ja auch ohnehin geschützt und dürfen hier nicht veröffentlicht werden).




    http://keith-baker.com:

    I am part of the monthly Manifest Zone podcast; each month we explore a particular aspect of the setting.
    On Facebook i’m aware of the Eberron Enthusiasts and Sages of Eberron groups, and beyond that The Piazza is the primary Eberron forum I keep an eye on.
    If you’re into live play, Maze Arcana is a livestream working with Wizards of the Coast, and you can get more Eberron in Role Out.


    Geändert von Trollchen (03-08-17 um 22:00 Uhr) Grund: Update
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

  2. #2
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5
    Es gibt ja auch ein MMO der besonderen Art von Turbine zu der Welt von Eberron,
    Dungeons & Dragons Online - Eberron Unlimited,
    der Trailer dazu passt auch so ganz nett

    Turbine (hab die gesamte Playlist an Cinematics und Trailern verlinkt)



    Da kommt doch Stimmung auf

    Und da sind die Videos zu den Adventure Packs

    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

  3. #3
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5

    http://keith-baker.com

    Keith Baker (auch auf Facebook öfters in der Eberron Gruppe mit Beiträgen aktiv)
    hat ja noch seinen Blog und postet nach wie vor viel zu und über Eberron.
    Ein Wichtiges Zitat für alle, die verschollene Artikel auf der Wizards of the Coast Webseite suchen:

    WotC seems to have taken down Eye on Eberron and your other series of Eberron articles.
    Do you know if they have plans to put them up again in the near future, or, if not, they are mirrored elsewhere?


    I think this is just about reorganizing the website to focus on 5th Edition.
    It looks like all the content is still archived and available. The Dragonshard articles are here.
    And I think this is all the 4E articles.
    Und auch Zitatwürdig:
    (Ich habe noch einige Stellen dick hervorgehoben)

    Eberron Continued: What Is Canon?
    Posted on November 18, 2013

    I’ve got a lot of things I want to write about this week – Phoenix, Kickstarter, and more.
    However, a comment on the last Dragonmark raises an interesting question, namely “What is canon?”

    Let’s start with the comment itself.
    If you consider DDO to be canon in some way, there is two survivors from the Dragon/Giant war too:
    The Stormreaver and The Truthful One. They both died in the conclusion of the most recent game raid,
    but their history had been told since DDO launch.


    Excellent point. But what really interests me is “if you consider DDO to be canon…”
    I am thrilled with everything that DDO has done and the stories that they have created.
    They have helped to keep Eberron alive over the years in which there’s been little new published material.
    But personally, I don’t consider that material to be canon…
    any more than I consider my own novels to be canon.

    Because in my mind, these are the same thing.

    What COULD be considered canon? I could see a case for any of the following.
    • Sourcebooks created by Wizards of the Coast.
    • Articles created or authorized by Wizards of the Coast – the Dragonshards, Eberron Expanded, articles from DDI, Dragon, or Dungeon.
    • Eberron novels authorized by Eberron.
    • The lore created for D&D Online.


    With that said, when the design team first created Eberron, we made the decision that novels wouldn’t be considered canon.
    A novel is a particular story that COULD happen in Eberron… but that doesn’t mean it WILL happen.
    In other words, just because a novel says that Lhesh Haruuc of Darguun dies in 999 YK
    doesn’t mean that you’ll ever see that mentioned or acknowledged in a sourcebook.

    In the Dreaming Dark Trilogy Pierce gets an artifact – the Docent Shira. When I wrote Secrets of Xen’drik, I included game stats for Shira.
    But I didn’t mention Pierce. Because if you want to use Shira in your campaign, I want YOU to decide what happens to her.
    So in a sense, SHIRA is canon – covered in a core sourcebook – while Pierce is not.

    In my opinion, DDO is in the same category as a novel.
    If DDO does something with the Lord of Blades that contradicts what you’ve done with him, you aren’t somehow wrong.
    DDO is one possible story, just like the novels. But it’s not any more important than your story.

    This raises the bigger question: What is the purpose of canon?
    In my opinion, having canon material gives players and gamemasters a common language.
    It lets players from different groups share stories. It gives them something to expect.
    It can inspire stories and adventures.

    I can go into an Eberron game and tell the DM “What I really want to do is to investigate the Mourning.”
    Canon provides the major pillars that carry the setting… The Last War, the Mourning, the Treaty of Thronehold, the Dragonmarked Houses, the Prophecy.
    I may not know the specific details a DM has decided (such as the cause of the Mourning), but I know the Mourning is a major force in the world.
    Canon creates a CONTEXT.

    In my opinion, canon is most useful as a source of inspiration, when the ideas of the Lords of Dust or Lhesh Haruuc’s successor or the Race of Eight Winds
    or whatever gives you an idea for a story and gives the PCs context to fill in all the little details around it.
    What I don’t want is for it to limit you.

    Case in point, in the last Dragonmark someone asked if Eberron had legends of sunken lost continents.
    None of the material I’ve written does; in developing the setting I focused more on creating civilizations for the aquatic races than on having sunken surface nations.
    But as a DM, the LACK of canon information shouldn’t stop you from creating your own sunken nation.
    And regardless of what a novel says, you should feel free to kill Lhesh Haruuc, keep him alive, or just replace him entirely with this cool bugbear you’ve developed.

    Beyond this: I might say “Sourcebooks are canon, but novels aren’t.”
    But the fact of the matter is that *I* don’t use everything in the sourcebooks.
    For example, I feel that the depiction of Thrane in The Forge of War runs counter to its depiction in other sources and to my personal vision of the nation… and thus, I ignore it.

    So in my campaign, The Forge of War isn’t canon. Meanwhile, you might decide that since you and your players love the Legacy of Dhakaan books,
    you want to make the events and characters in that book part of your story. So for you, it’s canon.
    When we talk about our respective campaigns, I can say “I’ve made DDO and the Thorn of Breland canon, but I’m ignoring the other novels”…
    and that lets you know what to expect, and gives you information you can use in creating your own character and story.

    Ultimately, “canon” is a tool that helps you and your players understand the world. It creates a common language for storytelling.
    So what’s really important isn’t the broad generic canon, but the canon for your campaign.
    Personally, I’d suggest that you tell players what’s going to be canon when you start a campaign.
    If you like certain novels, you can say “These novels are canon.” If you hate a particular sourcebook, mention that you aren’t using it.
    What’s important is creating YOUR canon.

    So… that’s my long rant on canon material. What do YOU think?
    Do you personally use the events of the novels and DDO in your campaigns?
    Do you feel that encouraging DMs to make the world their own is a strength of the setting, or a weakness?
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

  4. #4
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5

    http://keith-baker.com

    Keith Baker (auch auf Facebook öfters in der Eberron Gruppe mit Beiträgen aktiv)
    hat ja noch seinen Blog und postet nach wie vor viel zu und über Eberron.

    Weitere Artikel von Keith Baker und dessen Seite:
    (Ich hab mich damit durch die ganzen alten Blogseiten wühlen dürfen, ich mag wordpress und seine Durchsuchbarkeit nicht sonderlich)



    Damit wäre ich dann im Oktober 2012 und ein Umbruch dringend mal angebracht
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

  5. #5
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5

  6. #6
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5
    Statement von Keith Baker
    zur Forensituation bei Wizards of the Coast


    WOTC EBERRON FORUMS CLOSING DOWN

    On October 29th, Wizards of the Coast is shutting down their community site.
    I’ve been posting on the WotC forums since Eberron first began, and I’m sad to see them go.
    In particular, I’m sad to lose the Eberron forum.

    However, there are a few options.
    The Piazza is urging people to transfer Eberron material from the WotC site to the Piazza’s dedicated Eberron Forum.
    The venerable ENWorld is also encouraging people to transfer favorite posts and threads to their Emergency Evacuation Lifeboat.
    I don’t have time to transfer posts myself, but if anyone has enjoyed the Eberron forum over the years,
    feel free to move a favorite thread to a new home.
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

  7. #7
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

  8. #8
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5
    Nerdarchy
    10 Reasons to Play Eberron with 5E D&D| Why 5th Edition Dungeons & Dragons Needs Eberron



    Veröffentlicht am 04.04.2017


    10 Reasons to Play Eberron with 5E D&D| Why 5th Edition Dungeons & Dragons Needs Eberron
    1) Threats- The Chamber, Emerald Claw, Dreaming Dark to name few
    2) Dragon Marks and the Dragon Marked Houses
    3) New D&D Races- Changling, Shifter, and Warforged
    4) Kalashtar = Psionics
    5) Re-imagined Races- Drow, Halfling, and Gnome
    6) Artificer are magic smiths
    7) Arcana Punk- Magic everywhere
    8) Elemental Vehicles- Airships, Lightning Rail, and elemental sailing ships
    9) Monster Nations- Droam, Dhakaani, Monster Ghetto in Sharn
    10) Last War back drop to the Eberron Campaign Setting
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

  9. #9
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5
    Nerdarchy
    Dragon Marks and Dragon Marked Houses- Why 5th Edition Dungeons and Dragons Needs Eberron



    Veröffentlicht am 19.04.2017
    Dragon Marks and Dragons Marked Houses are a huge part of the Eberron Campaign Setting.
    They influence a ton of the world lore and history and create unique role-playing opportunities
    for players and their characters in the game.

    Dragon Marks are one more way of expressing magic in a D&D setting.
    The houses form political powers and structures for the characters to either work for or against.
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

  10. #10
    Registriert seit
    Feb 2014
    Ort
    Main Kinzig Kreis
    Beiträge
    28.438
    Blog-Einträge
    5
    Nerdarchy
    Airships, The Lightning Rail, and Other Elemental Vessels | Why 5e D&D Needs Eberron



    Veröffentlicht am 26.04.2017
    Our delve into Eberron continues with the things that make it such an exciting campaign setting to play Dungeons and Dragons in.
    There are 4 factions involved with travel through out Khoravar the Dragon Marked Houses Cannith, Lyrandar, and Orien plus the gnomes of Zilargo.
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

Seite 1 von 3 123 LetzteLetzte

Ähnliche Themen

  1. [Info] Eberron artificer für D&D 5E
    Von Trollchen im Forum Eberron
    Antworten: 6
    Letzter Beitrag: 29-03-19, 03:04
  2. Portal zu World of Warcraft
    Von Trollchen im Forum WoW - World of Warcraft
    Antworten: 25
    Letzter Beitrag: 15-02-19, 18:44
  3. Portal zu Shadowrun
    Von Trollchen im Forum Shadowrun
    Antworten: 22
    Letzter Beitrag: 27-01-19, 18:33
  4. [Info] D&D 5E: Tales from the Yawning Portal
    Von Trollchen im Forum D&D Dungeons and Dragons
    Antworten: 3
    Letzter Beitrag: 11-05-17, 00:32
  5. WoW - Warlords of Draenor 6.2.3 - Geheimes Portal
    Von Trollchen im Forum WoW - World of Warcraft
    Antworten: 0
    Letzter Beitrag: 16-02-16, 04:19

Stichworte

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •